Друковані матеріали (газета)

  Якщо ваш план — на все життя, вчіть дітей!

 

Якщо ваш план — на рік, садіть рис. Якщо ваш план — на десятиліття, садіть дерева. Якщо ваш план — на все життя, вчіть дітей.
   
Конфуцій (HYPERLINK "http://aphorism.org.ua/search.php?keyword=%CA%EE%ED%F4%F3%F6%B3%E9%20(%E1%EB.%20551%20%97%20479%20%E4%EE%20%ED.%20%E5.,%20%E4%E0%E2%ED%FC%EE%EA%E8%F2%E0%E9%F1%FC%EA%E8%E9%20%EC%E8%F1%EB%E8%F2%E5%EB%FC)"блHYPERLINK "http://aphorism.org.ua/search.php?keyword=%CA%EE%ED%F4%F3%F6%B3%E9%20(%E1%EB.%20551%20%97%20479%20%E4%EE%20%ED.%20%E5.,%20%E4%E0%E2%ED%FC%EE%EA%E8%F2%E0%E9%F1%FC%EA%E8%E9%20%EC%E8%F1%EB%E8%F2%E5%EB%FC)". 551 — 479 до н. е., HYPERLINK "http://aphorism.org.ua/search.php?keyword=%CA%EE%ED%F4%F3%F6%B3%E9%20(%E1%EB.%20551%20%97%20479%20%E4%EE%20%ED.%20%E5.,%20%E4%E0%E2%ED%FC%EE%EA%E8%F2%E0%E9%F1%FC%EA%E8%E9%20%EC%E8%F1%EB%E8%F2%E5%EB%FC)"давньокитайськийHYPERLINK "http://aphorism.org.ua/search.php?keyword=%CA%EE%ED%F4%F3%F6%B3%E9%20(%E1%EB.%20551%20%97%20479%20%E4%EE%20%ED.%20%E5.,%20%E4%E0%E2%ED%FC%EE%EA%E8%F2%E0%E9%F1%FC%EA%E8%E9%20%EC%E8%F1%EB%E8%F2%E5%EB%FC)" мислитель)

 


 Захотілося знати, як хлопчаки - учні в малюнках відтворять  трудове навчання і працю. Як результат - це  зубило, молоток, цвяхи,  свердло, пилка, робота за станками, і…

   Але цей предмет  не просто праця, вміння та знання – це здатність в житті бути міцною опорою, бути мужчиною: відремонтувати розетку; починити кран; виготовити годівничку; зробити рамку для дзеркала або фотографії, власноруч змайструвати  іграшку, тощо…

   В процесі роботи, для засвоєння матеріалу, знадобляться не тільки теоретичні знання але й практика, яка   дасть міцність  бачення того, що дитина хоче виготовити, створити, змайструвати. Тут велику роль відіграє творчість, уява  і креативність. А, як відомо, кожна людина є обдарована і здатна творити чудеса.

   Інколи, здається, що умію все… А може і не все…  Але ж свідомо перемагає велике бажання  навчити дітей вміти в житті самого необхідного, аби в чиємусь серці запалити іскринку бажання, і пробудити в ній творчість. Як навчити дітей хотіти, вміти, вчитися  виготовити витвір, який би був корисний, подобався б собі і іншим…? Як?

   Знаходжу  вихід, і розумію  – це казка. Адже казка завжди зацікавлювала і малечу і дорослих. В казках велику перевагу мають позитивні герої, які трудяться,  спішать  до перемоги, які є сильні і впевнені в собі. В казки завжди щасливий кінець, бо добро завжди перемагає зло.

   Які ж люди в житті вважаються добрими?  Це ті, в яких велике серце, які є милосердними, це люди, які завжди допомагають іншим, в яких переважає любов до праці, стремління навчитися всього і  завжди  бути прикладом та  Людиною з великої букви.

   Ми – вчителі повинні мати стремління навчити дітей бути самостійними і самовпевненими. Тому велику роль відіграють між предметні зв’язки та засоби масової інформації, які завжди стають нам у пригоді. Учні рухаються вперед і хочуть вміти і знати все. Але щоб досягти цілі, потрібно багато працювати. Свої ідеї діти вміють втілити в життя: вони створюють історію чи казку, вигадують  різних персонажів та  героїв і власноруч їх відтворюють на папері (художня уява, ескіз виробу) та за допомогою природних матеріалів виготовляють свій виріб. Тут потрібен точний розрахунок, щоб не зіпсувати матеріалу і зробити витвір, який би відповідав дійсності.                   Головне пам'ятати про безпеку і дотримуватись її.

    Кожен виріб має свій дизайн. Однак людина наділена прекрасною здатністю - умінням фантазувати. Включивши кмітливість, взявши  в руки кусок деревини, фанери чи іншого матеріалу можна зробити багато цікавих речей. В руках майстра оживає і дерево тому, що  деревина - дуже вдячний матеріал, з яким просто і цікаво працювати.

  Діти з задоволенням виготовляють: рухомі іграшки (своїх героїв), кухонне приладдя, аксесуари,  музичні інструменти такі, як тріщотки та пайдери, які пізніше застосовують на уроках музичного мистецтва, спортивний інвентар (хокейні клюшки), тощо… .

  Ми повинні пам’ятати, що ми є прикладом для дитини і тому  маємо  показати, навчити і повести їх в світ прекрасного, бо діти – це майбутнє нашої планети.

 

Вчитель- методист вищої категорії Червоноградської гімназії Львівської області Лобащук Зіновій Володимирович.

 


 



 


 


 



 

 

Конструктори в житті дитини


 

Жити - значить працювати. Праця є життя людини.

Вольтер

   У дитячих магазинах безліч різноманітних іграшок. Вони всі красиві та яскраві. Але серед них є такі, які розвивають у дітей не абиякий інтерес  – це конструктори. Адже вони  розвивають у дітей моторику, уяву, логічне та просторове мислення, технічну творчість, зосередженість та посидючість. 

       Першим конструктором в житті дитини є кубики, за допомогою яких вона вивчає кольори, знайомиться з формами предметів і отримує масу позитивних емоцій. З віком змінюються потреби і вони переходять від простих конструкторів до складніших: від кубиків до кубиків – вкладишів, де вони вставляють фігурки різні за формою, пірамідки, згодом дітей зацікавлює мозаїка, дерев’яні конструктори з яких будують будинки, башти, конструктори – «ретро» (металеві), конструктори літаків, машинок, «Лего», тощо.

        Конструктори можна використовувати для самостійних та групових ігор, під час яких розвивається мислення. Цікаво їх складати та конструювати не тільки дітям, а й дорослим.

         На уроках трудового навчання та в позакласній роботі   найголовніше – це наполеглива праця та інтерес учнів. Вони повинні мати широкий кругозір і гарний естетичний смак, уміти творчо мислити, володіти методами пошуків форм. Окрім різноманітних виробів (рухомих іграшок, ялинкових прикрас, кухонного приладдя і т. д.) діти навчаються власноруч виготовляти конструктори з природніх матеріалів (деревини, металу). У них щоразу зявляється не абиякий інтерес до складніших виробів.

   В учнів 5-6 класів під час уроків формується уявлення про сучасні технології  виготовлення конструкторських матеріалів. Вони виготовляють макети машинок, рухомих іграшок, головоломок… .




Учні 7-9 класах з інтересом вивчають та застосовують не тільки ручну, але й механічну обробку матеріалу. Вони створюють конструктори, які містять елементи передавання і перетворення руху, а також конструктори з використанням  електричних схем. Найбільш захоплююча робота учнів -  це виготовлення: гри - «Джага», катапульти, розвивальної гри «Вертикальна дорога 6 рівнів»…

  

Конструктор може складатися із малих та великих деталей. Однак збирати деталі за кресленням  досить швидко, і дітям хочеться сконструювати свої нові оригінальні моделі за виробами-аналогами. Отож, діти включають всю свою фантазію і здібності і починають роботу з ескізу.

   Потрібно пам’ятати, що  здібності можуть сформуватися в процесі діяльності. Отож, метою моєї роботи є формування технічно, технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного суспільства, для професійного самовизначення учнів, вироблення в них навичок творчої діяльності, виховання культури праці.  

   Конструювання дуже корисне і захопливе заняття, яке розвиває  інженерно-конструкторські здібностей, акуратність й увагу.

  Подальші перспективи у цьому напрямку широкі. Як наслідок – це може вплинути на вибір майбутньої професії: архітектора, будівельника, інженера – конструктора, тощо… .

Вірте в себе! Вірте в свої здібності! Без скромної, але розумної впевненості у своїх силах, ви не зможете бути успішним чи щасливим.

                                                                                               Норман Вінсент Піл

Вчитель - методист вищої категорії Червоноградської гімназії Львівської області Лобащук Зіновій Володимирович.



 

 
 

 

 




 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар